دوره خصوصی آموزش آرایشگری اصفهان

  • آموزش شناسایی مو، اندام و چهره
  • شنیون بر اساس لباس و شخصیت
  • توضیح انواع جلوی مو در قالب همه نوع مدل مو
  • اجرای شنیون Basic و حرفه ای
  • انواع بافت ها و شنیون بافت

می توانید در دوره خصوصی آموزش آرایشگری سالن زیبایی شهرزاد میرزایی شرکت کنید.

آرایش چیست؟

لوازم آرایشی شامل کرم های مراقبت از پوست ، لوسیون ها ، پودرها ، عطرها ، رژ لب ها ، لاک ناخن و انگشتان پا ، آرایش چشم و صورت ، حوله های بدن ، امواج دائمی ، لنزهای تماسی رنگی ، رنگ مو ، اسپری و ژل مو ، مواد خوشبو کننده ، ضدعفونی کننده دست ، محصولات کودک ، روغن حمام ، حمام حباب دار ، نمک حمام ، کره و بسیاری از انواع دیگر محصولات. به زیرمجموعه ای از مواد آرایشی “آرایش” گفته می شود که در درجه اول به محصولات رنگ آمیزی اشاره می کند که برای تغییر ظاهر کاربر استفاده می شوند. بسیاری از تولید کنندگان بین لوازم آرایشی تزئینی و لوازم آرایشی مراقبتی تفاوت قائل می شوند. بیشتر مواد آرایشی با توجه به ناحیه ای از بدن که برای استفاده در نظر گرفته شده است متمایز می شوند.

مواد آرایشی

مواد آرایشی از مخلوطی از ترکیبات شیمیایی حاصل از منابع طبیعی یا ترکیبات مصنوعی تشکیل شده است. از محصولات آرایشی و بهداشتی که برای مراقبت از پوست طراحی شده اند می توان با استفاده از مواد شوینده ، تونر ، سرم ، مرطوب کننده و مرطوب کننده ، پوست را پاک و لایه برداری و از آن محافظت کرد ، همچنین می توان آن را دوباره پر کرد. از لوازم آرایشی و بهداشتی که برای مراقبت های شخصی بیشتر استفاده می شود ، مانند شامپو و شستشوی بدن ، می توان برای پاکسازی بدن استفاده کرد. از لوازم آرایشی طراحی شده برای تقویت ظاهر (آرایش) می توان برای پنهان کردن لکه ها ، تقویت ویژگی های طبیعی فرد (مانند ابروها و مژه ها) ، افزودن رنگ به صورت فرد و در صورت فرم های شدیدتر آرایش که برای اجرا استفاده می شود ، از نمایش های مد و افراد با لباس می توان برای تغییر شکل صورت کاملاً شبیه به شخص ، موجود یا شی دیگری استفاده کرد. لوازم آرایشی همچنین می توانند برای افزودن عطر به بدن طراحی شوند.

دوره خصوصی آموزش آرایشگری

تعریف قانونی لوازم آرایشی در بیشتر کشورها بیشتر است ، اما در برخی از کشورهای غربی ، منظور از لوازم آرایشی فقط محصولات آرایشی است ، مانند رژ لب ، ریمل مژه و ابرو ، سایه چشم ، پایه ، رژگونه ، هایلایتر ، برنزر ، و انواع مختلفی از محصولات دیگر. در ایالات متحده ، سازمان غذا و دارو (FDA) ، كه مواد آرایشی را تنظیم می كند ،  محصولات آرایشی را به عنوان “محصولات در نظر گرفته شده برای استفاده در بدن انسان برای پاك سازی ، زیبایی ، ارتقا جذابیت یا تغییر ظاهر بدون تأثیر بر بدن تعریف می كند. ساختار یا توابع “. این تعریف گسترده شامل هر ماده ای است که برای استفاده به عنوان ماده تشکیل دهنده یک محصول آرایشی در نظر گرفته شده است ، FDA به طور خاص صابون خالص را از این گروه حذف می کند.

دوره خصوصی آموزش آرایشگری اصفهان

مراحل انجام یک آرایش حرفه ای

1.پرایمر

فرمول های مختلفی دارد تا با شرایط پوستی متناسب باشد. بیشتر آنها به منظور کاهش ظاهر منافذ ، طولانی شدن سایش آرایش ، و امکان استفاده نرمتر از آرایش است و قبل از استفاده از پایه استفاده می شود.

2.رژ لب

فرم مایع و کاملاً مایع رژ لب است. رژ لب ، براق کننده لب ، خط لب ، پرپر لب ، مومیایی کننده لب ، نرم کننده لب ، پرایمر لب و تقویت کننده لب. لکه های لب پایه آب یا ژل دارند و ممکن است حاوی الکل باشند تا به محصول روی لب بمانند. ایده پشت لکه های لب اشباع موقت لب ها با رنگ است ، نه پوشاندن آنها با موم رنگی. این محصول که معمولاً ضدآب طراحی می شود ، ممکن است همراه با برس اپلیکاتور باشد یا با انگشت استفاده شود.

3.کانسیلر

آرایش مورد استفاده برای پوشاندن هرگونه نقص پوست. از کانسیلر اغلب برای هرگونه پوشش اضافی مورد نیاز برای پوشاندن لکه ها یا سایر علائم استفاده می شود. کانسیلر غالباً ضخیم تر و جامد تر از فونداسیون است و پوشش طولانی تر و دقیق تری را ایجاد می کند. برخی فرمولاسیون ها فقط برای چشم یا فقط برای صورت منظور می شوند

4.پودر صورت

برای تنظیم پایه ، استفاده از آن به رنگ مات و همچنین پنهان کردن نقص یا لکه های کوچک استفاده می شود.

5.رژ

رژگونه یا رژگونه رنگ آمیزی گونه ای است که برای بیرون آوردن رنگ در گونه ها و مشخصتر نشان دادن استخوان گونه استفاده می شود. روژ به صورت پودر ، کرم و مایع در می آید.

6.پودر کانتور / کرم

برای تعریف صورت استفاده می شود. می توان از آنها برای توهم صورت لاغرتر یا اصلاح شکل صورت فرد به روش های دیگر مورد نظر استفاده کرد. معمولاً چند سایه تیره تر از رنگ پوست شخص و در انتها مات ، محصولات کانتور توهم عمق را ایجاد می کنند. برای داشتن ظاهری طبیعی تر ، می توان از پایه / کانسیلر تیره و تیره استفاده کرد.

7.هایلایت

برای جلب توجه به نقاط بلند صورت و همچنین افزودن درخشش به صورت ، به صورت مایع ، کرم و پودر استفاده می شود. این اغلب حاوی براق است ، اما گاهی اوقات چنین نیست. برای ایجاد جلوه ای طبیعی تر می توان از پایه / کانسیلر سبک تر استفاده کرد.

8.برنزر

با افزودن درخشش طلایی یا برنز ، برای رنگ دادن به پوست استفاده می شود. در دو حالت مات ، نیمه مات / ساتن ، و یا درخشش براق وجود دارد

9.ریمل

برای تیرگی ، بلند و ضخیم شدن مژه ها استفاده می شود. این رنگ در رنگ های طبیعی مانند قهوه ای و مشکی موجود است اما در رنگ های جسورانه تری مانند آبی ، صورتی یا بنفش نیز وجود دارد. فرمول های مختلفی وجود دارد ، از جمله نسخه های ضد آب برای کسانی که مستعد آلرژی یا پارگی ناگهانی هستند. این ماده اغلب بعد از فر کننده مژه و پرایمر ریمل استفاده می شود. اکنون بسیاری از ریمل ها اجزای خاصی را در نظر گرفته اند که به رشد و ضخیم شدن مژه ها کمک می کنند.

10.چسب مژه

برای چسباندن مژه مصنوعی روی چشم استفاده می شود. این فرمول های شفاف یا رنگی دارند.

11.مداد ابرو

برای رنگ آمیزی و تعریف ابروها از مداد ابرو ، کرم ، واکس ، ژل و پودر استفاده می شود.

12.لاک ناخن

برای رنگ آمیزی ناخن ها و پا استفاده می شود.

13.اسپری نگه دارنده آرایش

برای سالم نگه داشتن آرایش اعمال شده برای مدت زمان طولانی استفاده می شود. یک جایگزین برای اسپری گیرنده ، پودر گیرش است که ممکن است رنگدانه ای یا شفاف باشد. مواد آرایشی را می توان با ترکیب فیزیکی محصول نیز توصیف کرد. مواد آرایشی می توانند امولسیون مایع یا کرم باشند. پودرهای فشرده و سست پراکندگی و کرمها یا چوبهای بی آب.

14.خط چشم

برای افزایش و کشیدگی اندازه چشم استفاده می شود. پاک کننده آرایش ، محصولی است که برای از بین بردن محصولات آرایش اعمال شده روی پوست استفاده می شود. این ماده برای تمیز کردن پوست قبل از سایر اقدامات مانند استفاده از لوسیون قبل از خواب استفاده می شود.

دوره مقدماتی آرایشگری

انواع پوست

دوره خصوصی آموزش آرایشگری اصفهان

پنج نوع پوست در دوره خصوصی آموزش آرایشگری

1.پوست طبیعی

این نوع پوست به دلیل تعادل ایده آل بین روغن و رطوبت ، سطح ظریف ، یکدست و صافی دارد و بنابراین نه چرب است و نه خشک. افرادی که پوست معمولی دارند ، منافذ پوستی کوچک و به سختی قابل مشاهده هستند. بنابراین ، پوست آنها معمولاً شفاف به نظر می رسد و به طور مکرر لکه و لکه ایجاد نمی کند. این نوع پوست به درمان کم و ملایم نیاز دارد ، اما با این وجود نیاز به نگهداری دارد.

پوست خشک

پوست خشک ظاهری خشک شده دارد و به راحتی پوسته پوسته می شود. به دلیل عدم توانایی در حفظ رطوبت و همچنین تولید ناکافی سبوم توسط غدد چربی ، مستعد چین و چروک و خطوط است. خشکی پوست غالباً در هوای سرد دچار مشکل می شود که باعث خشک شدن بیشتر آن می شود. محافظت مداوم به صورت مرطوب کننده در روز و کرم غنی از رطوبت در شب ضروری است. بسیار مهم است که حتی در موارد پوسته پوسته شدن شدید بیش از حد لایه برداری نکنید ، زیرا این امر باعث خشک شدن بیشتر پوست می شود. لایه بردارهای ملایم با استفاده از شکر ، سبوس برنج یا اسیدهای ملایم مناسب ترین هستند ، اگرچه برای جلوگیری از ایجاد تحریک و خشکی نباید بیشتر از یک بار در هفته استفاده شود.

2.پوست چرب

همانطور که از نام آن پیداست ، این نوع سطح پوست کمی تا متوسط ​​چرب است که ناشی از ترشح بیش از حد سبوم است. چربی اضافی موجود در سطح پوست باعث چسبندگی آلودگی و گرد و غبار محیط به آن می شود. پوست چرب معمولاً مستعد جوش های سرسیاه ، جوش های سر سفید ، لکه ها و جوش ها است. به خصوص در هوای گرم یا مرطوب باید هر روز کاملاً تمیز شود. مرطوب کردن با یک مرطوب کننده بدون روغن ، پایه آب و غیر کمدوژنیک علاوه بر این مورد نیاز است. لایه برداری نیز لازم است ، اما لایه برداری بیش از حد می تواند باعث تحریک و افزایش تولید روغن شود. لایه بردارهایی که حاوی اسیدهای میوه هستند به ویژه مفید هستند ، و لایه بردارهای ریز دانه ممکن است به پاک شدن منافذ مسدود شده ، دلسرد شدن شکستگی ها و بهبود ظاهر پوست کمک کنند.

3.پوست ترکیبی

این رایج ترین نوع پوست است. همانطور که از نامش پیداست ، این ترکیبی از پوست روغنی و خشک یا طبیعی است که در آن مناطق خاصی از صورت چرب و مناطق دیگر خشک هستند. قسمتهای روغنی معمولاً در صفحه مرکزی به نام T-Zone وجود دارد که از پیشانی ، بینی و چانه تشکیل شده است. نواحی خشک معمولاً از گونه ها و نواحی اطراف چشم و دهان تشکیل شده است. در چنین مواردی ، هر قسمت از صورت باید با توجه به نوع پوست آن درمان شود. همچنین محصولات مراقبت از پوست به ویژه برای کسانی که پوست مختلط دارند ساخته شده است. این مواد حاوی موادی هستند که هر دو نوع پوست را تأمین می کنند.

4.پوست حساس

پوست حساس تمایل دارد به بسیاری از عوامل محرک با تحریک ، قرمزی ، سوزش یا سوزش ، پوسته پوسته شدن ، برآمدگی و بثورات واکنش نشان دهد. شایعترین علت تحریک ، رنگها و مواد معطر شیمیایی ، صابون ها ، برخی از روغن های گل و ادویه ، کرم های اصلاح ، لوسیون های برنزه کننده یا اسپری ، تغییر دما ، تمیز کردن بیش از حد یا لایه برداری ، اپیلاسیون ، نخ کشیدن ، اصلاح و سفید شدن است. افرادی که پوست حساس دارند باید سعی کنند از محصولاتی با رایحه و رنگ غیر ضروری خودداری کنند و به طور کلی از استفاده از محصولاتی که باعث تحریک می شوند خودداری کنند پوست حساس به طور معمول خشک است ، اما می تواند چرب ، طبیعی یا ترکیبی نیز باشد