پاکسازی پوست

پاکسازی پوست چیست ؟

پاکسازی پوست چیست

پاکسازی روزانه پوست ، ضدعفونی صحیح صورت است. این روش باید هر روز در خانه و با محصولات خاص برای هر نوع پوست انجام شود. از طرف دیگر ، تمیز کردن عمیق پوست روشی است که توسط یک متخصص انجام می شود و علاوه بر تمیز کردن پوست ، جوش های سرسیاه و جوش را نیز از بین می برد. سالن زیبایی شهرزاد میرزایی بهترین آموزشگاه آرایشگری در اصفهان و مرکز آموزش شینیون اصفهان و… شما را با پاکسازی پوست آشنا می کند.

پاکسازی عمیق پوست

این روش با مداخله حرفه ای باید بدون در نظر گرفتن نوع پوست به طور مرتب انجام شود. با این حال ، در پوستهای چرب یا مستعد آکنه ، فرکانس توصیه شده بیشتر است زیرا تولید سبوم شدیدتر است.

مزایای پاکسازی پوست

  • از بین بردن جوش های سرسیاه و آکنه (جوش)
  • حذف میلیموم (نقاط سفید و سخت ایجاد شده توسط کراتین)
  • حذف ناخالصی های جمع شده بر روی پوست ، مانند باقی مانده آرایش و آلودگی
  • گرفتگی منافذ
  • افزایش اکسیژن رسانی و تغذیه پوست
  • جلوگیری از جوش های سرسیاه و جوش
  • عادی سازی روند تجدید سلول
  • حذف سلولهای مرده پوست
  • افزایش جذب داروهای آرایشی و بهداشتی
  • ظاهر عمومی پوست را بهبود می بخشد ، به ویژه در پوست های خشک و کدر.

کلینیک های زیبایی معمولاً قبل از هرگونه درمانی روی صورت ، پاکسازی عمیق پوست را توصیه می کنند ، زیرا تمام مزایایی که در بالا ذکر شد ، پوست را تمیز می کند و جذب داروهای آرایشی مورد استفاده در درمان های بعدی را افزایش می دهد.

1- پاکسازی عمیق در کدام نوع پوست توصیه می شود؟

پاکسازی برای انواع پوست انجام می شوند. افرادی که پوست چرب و آکنه دار دارند باید بیشتر این عمل را انجام دهند ، زیرا معمولاً جوش های سرسیاه و جوش بیشتری دارند. در پوست های خشک ، تمیز کردن باعث افزایش تجدید سلول و کاهش سلول های مرده می شود که به پوست ظاهر پوسته پوسته می دهد. این روش را می توان در پوست های حساس نیز انجام داد ، به شرطی که متخصص از محصولات کمتر تحریک کننده و حساس کننده استفاده کند.

2-آیا در زنان باردار و شیرده قابل انجام است؟

بله ، این روش به اکسیژن رسانی و تغذیه پوست کمک می کند و این نشان داده می شود زیرا در دوران بارداری تغییرات قابل توجهی در هورمون ها ایجاد می شود که می تواند باعث ظهور جوش های سرسیاه و جوش شود. نکته مهم در این موارد استفاده از محصولاتی است که به کودک آسیبی نمی رساند و حاوی مواد بالقوه حساسیت زا نیست ، زیرا مصرف دارو در دوران بارداری بسیار محدود است.

3- آیا حذف جوش های سر سیاه و جوش در خانه امکان پذیر است؟

برخلاف تمیز کردن روزانه پوست ، حذف جوش های سرسیاه و جوش در خانه توصیه نمی شود ، زیرا اگر این روش به درستی انجام نشود ، می تواند باعث ایجاد لکه ، افزایش روند التهابی و حتی ایجاد جای زخم شود که درمان آن بسیار مشکل تر است.  پاکسازی عمیق پوست باید توسط یک متخصص واجد شرایط انجام شود.

4-چند بار باید پاکسازی عمیق انجام شود؟

فرکانس بستگی زیادی به نوع و نیازهای هر پوست دارد ، اما به طور کلی برای پوست های چرب توصیه 30 تا 60 روز است و برای پوست های معمولی و خشک ، تمیز کردن بین 60 تا 90 روز توصیه می شود.

تمیز کردن روزانه پوست

تمیز کردن روزانه پوست در خانه با استفاده از داروهای آرایشی که برای نیازهای هر نوع پوست مشخص شده است انجام می شود. حتی اگر پاکسازی عمیق به طور منظم توسط متخصص انجام می شود ، مهم است که همیشه پوست را در خانه به خوبی ضدعفونی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *